Bredbandsbolagen... Postad Saturday 08 November @ 18:13
Ämne det ska postas under: Nonsens
|
Vi har ju köpt hus. Det är ju kul och känns bra och så. Men allt arbete med det... Det är försäkringar, flytt av telefon, el etc.
Skulle flytta mitt bredbandsabonnemang förra veckan. Ringde kundtjänst och förklarade läget. - Ja vänta då ska jag kolla, sa hon. Det dröjde ett tag och så sa hon: - Ja vi kan erbjuda bredband och telefoni, men tyvärr bara 8mbit istället för de 24 du har nu. - Ajdå, sa jag, då måste jag se om det finns någon annan som kan erbjuda bättre. - Ja gör det sa hon.
Jag ringde runt och på Glocalnet skulle de faktiskt fixa 24 mbit och telefoni, så jag slog till direkt. Det är ju inte alltid folk är så snabba, så jag agerar snabbt från mitt håll.
Nästa dag ringde jag Bredbandsbolaget igen för att säga upp mitt abonnemang.
Alla såna här bolag har en särskilld avdelning för att ta emot uppsägningar. De är experter på "anti-churn", dvs på att vända kunder de är på väg att tappa. Det finns väl utvecklade processkartor för hur man hanterar kunder. Jag kopplades till en kille som hette Martin tror jag. - Tjena, jag vill säga upp mitt avtal. - Varför då? - Jag ska flytta och ni kan inte erbjuda mer än 8 mbit per sek och telefoni där. - Det måste jag kolla! Han knappar på några knappar... - Ja, men vi KAN leverera 24 mbit och telefoni där. - Jaha... Varför sa tjejen igår då att jag inte kunde få det där då? - Jag vet inte. Men får jag flytta dig dit? - Nej, jag har ett nytt avtal nu med Glocalnet, så att ni inte har fungerande system är inte mycket att göra åt. - Men du har ju ångervecka. - Jo men jag valde bort den för att kunna få bredbandet klart den 1:a december. Och jag tycker fortfarande inte det är mitt fel att ni ger två helt skillda besked på två dagar. Det känns inte trovärdigt. - Nähä. (Här tar hans processkarta slut och de har en förlorad kund. Han har fler kunder att vända, så nu pratar han mycket snabbare:) Jag skickar papperen och du skriver under dem och skickar tillbaka. Hej då! Klick. Så var det tyst. Bra kille den där Martin. Han jobbar snabbt. Bredbandsbolaget kan vara stolt över honom.
|
|
| |
Logga in | Har du inget medlemskap än? Du kan bli medlem. Som registrerad medlem har du lite fördelar som en temaväljare, kommentarsinställningar och möjligheten att skriva kommentarer under ditt eget namn. | |
Article Rating | Average Score: 0 Röster: 0
| |
|